Fenty Beauty: Moroccan Spice

fenty-moroccan-spice-1-aq

foto’s © Aicha Qandisha

Dat we bij Aicha Qandisha fan zijn van Fenty Beauty is genoegzaam bekend. Het beautymerk van Rihanna heeft voor een belangwekkende revolutie gezorgd in de schoonheidsindustrie met haar nadrukkelijk inclusieve benadering van cosmetica en de omarming van diversiteit. Fenty ís diversiteit. En dat zie je terug in de Sephora-zaken op het vasteland van Europa en vooral bij Harvey Nichols in London waar de rij voor de Fenty Beauty stand altijd enorm is.

Op dit moment heeft Harvey Nichols speciale Fenty Beauty pop-ups. Dat is geen overbodige luxe, want iedere uitbreiding van de collectie is de moeite van het ontdekken waard. Nu zijn onze middelen beperkt, dus we kunnen niet alles bespreken, maar het onlangs uitgebrachte oogschaduw-palet met de naam Moroccan Spice konden we niet onbesproken laten.

fenty-moroccan-spice-2-aq

De kwaliteit van Fenty Beauty is heel erg goed. Dat ten eerste, anders zou het bij een eerste stuk zijn gebleven. Het Moroccan Spice palet is een voltreffer: mooie kleuren met namen en woordspelingen die verwijzen naar Marokko en Marokkaanse kruiden zoals de Cumin get it, Mo’ Rockin Ice en de Souq it 2 Me.

fenty-moroccan-spice-close-up-aq

Blijvertje
De kleuren dekken heel erg goed. Met een streek, met een penseeltje of met je vinger, heb je al meteen een mooie laag kleur. Ik vind bijvoorbeeld de turquoise-blauw-achtige Evil Genie prachtig, maar ook de goudkleurige Marrakush. Deze twee hebben een glittertje, maar niet allemaal, dus het is een kwestie van spelen, variëren en gebruiken waar je zin in hebt. Gedistingeerde aardetinten voor een subtiele make-up, of juist lekker fel en vol glitters voor avonden uit.

fenty-moroccan-spice-aq

De vormgeving is fraai, de kwaliteit is goed, de kleuren mooi. Fenty Beauty is duidelijk een blijvertje; het valt inmiddels onder LVMH, het grote concern waar luxe merken als Guerlain, Givenchy en Dior toe behoren. Uiteraard heeft dit kleine blog geprobeerd een interview te krijgen met Rihanna, maar we leven nu eenmaal in een wereld die neerkijkt op de kleine man en vrouw, dus we zijn niet voorbij haar PR-bureau gekomen -niet geheel verrassend.

De vraag is nu wanneer De Bijenkorf in de voetsporen van Harvey Nichols volgt en ook Fenty Beauty in het assortiment opneemt. De Bijenkorf heeft tegenwoordig ook Koreaanse merken zoals Tony Moly, en als er één warenhuis is dat Fenty hoort aan te bieden, dan toch zeker zij.

Tot die tijd kun je het Moroccan Spice palet en alle andere producten van Fenty Beauty in de leukste steden van Europa vinden of online.

Moroccan Spice kun je bij Harvey Nichols bestellen voor 48,68 of bij de Franse Sephora voor 49,99. Beide rekenen verzendkosten.

Hassnae

info[at]aichaqandisha.nl