The Ordinary: “Buffet”

the-ordinary-buffet-aq

foto’s © Aicha Qandisha

Als je alle uiterlijkheden en overbodigheden weglaat, hou je het pure product over. Dat is de filosofie van The Ordinary en moedermerk DECIEM. Ik kende het Canadese huis niet tot een goede vriendin me er tijdens een lekkere curry enthousiast over vertelde en me kort daarna kennis liet maken met hun serum, “Buffet” geheten. Maar eerst nog even wat meer over DECIEM.

Het jonge DECIEM is in 2013 opgericht door Brandon Truaxe en het bedrijf noemt zich ‘The Abnormal Beauty Company': ze maken zelf al hun producten en het gaat om uitgeklede formules: dus geen hyperbolische namen (wel chemische elementen), geen bijzondere verpakkingen. Alles draait om de inhoud, letterlijk, en dus om de kern-ingrediënten waaruit de schoonheidsproducten bestaan en dat betekent uiteindelijk: schappelijke prijzen die voor iedereen betaalbaar zijn. DECIEM staat te boek als cult-merk en is al overladen met prijzen.

Maar misschien staat dat cult alleen voor hun a-typische benadering van de cosmetische wereld, want commercieel gezien zijn ze groot en spreken sommigen zelfs van een revolutie binnen de schoonheidsindustrie. Het bedrijf heeft nu tien verschillende merken waaronder The Ordinary. “Buffet” is het serum waar mijn vriendin lyrisch over is en die kreeg ik dus mee van haar om te proberen.

the-ordinary-buffet-1-aq

Kostbaar
Serums zijn doorgaans kostbaar, maar met die traditie heeft The Ordinary afgerekend. Je gebruikt het serum zoals elk ander: na de reiniging en voor de dag- of nachtcrème. Het zit in een flesje met pipetje zodat je goed kunt doseren. Na het aanbrengen voelt “Buffet” wel wat plakkerig (waar ik geen fan van ben), maar dat ebt weg. Zeker als je daarna je crème opdoet. Het resultaat is een gladde huid, zacht en egaal en zelfs een beetje plump. Goede verzorging voor een opvallend lage prijs. Het kan.

the-ordinary-buffet-2-aq

Dit was mijn eerste kennismaking met The Ordinary en DECIEM, maar mijn nieuwsgierigheid is gewekt en ik wil zeker meer van hen gaan uitproberen. Als je alvast meer wilt weten over hun andere producten, Sali Hughes, de beauty-expert van The Guardian heeft er al een aantal keer over geschreven.

The Ordinary “Buffet” kun je hier bestellen voor 14,80.

Hassnae

info[at]aichaqandisha.nl