Canada’s premium department stores Hudson’s Bay en off-price Saks OFF 5TH komen naar Nederland. Hudson’s Bay Company (HBC), een van de snelst groeiende warenhuisketens ter wereld, vergroot zijn aanwezigheid op de Europese markt met een stevige uitbreiding in Nederland. Naar verwachting 20 warenhuizen binnen 24 maanden op A-locaties in steden als Amsterdam, Rotterdam en Utrecht.
Mode, service en kwaliteit staan voorop in deze benadering, met een aantrekkelijk en vernieuwend assortiment van kleding, accessoires, schoenen, beauty en home, speciaal geselecteerd voor de Nederlandse klant en ondersteund door een centraal e-commerce platform. Deze expansie zal naar verwachting meer dan 2.500 banen in de winkels in de grote steden opleveren.
Innovatief format
Jerry Storch, Chief Executive Officer HBC: “In de Nederlandse retailmarkt is een kans voor premium warenhuizen en het luxury off-price segment, waarin nog onvoldoende wordt voorzien. Onze all-channel retail concepten Hudson’s Bay en Saks OFF 5TH, uiteraard afgestemd op de Nederlandse markt, zullen zowel een spannende retailervaring in de warenhuizen als het beste qua e-commerce bieden. Net zoals we in Canada met Hudson’s Bay succesvol zijn. We introduceerden een nieuw, innovatief format met relevante merken en excellente service. We zullen ons bewezen draaiboek met fantastische warenhuizen en lokaal management gebruiken om innovatieve retail locaties te ontwikkelen.”
Nieuwe generatie warenhuizen
Richard Baker, Governor & Chairman HBC: “We zijn erg blij om het Canadese Hudson’s Bay, een van ‘s werelds meest bijzondere warenhuizen, in Nederland te introduceren. Onze acquisitie van GALERIA in 2015 maakt van ons Europese hoofdkwartier in Keulen een uitstekend platform voor toekomstige organische groei. Expansie naar Nederland is een natuurlijke uitbreiding van onze huidige aanwezigheid in België. Met onze plannen voor uitbreiding in Luxemburg completeert deze expansie onze aanwezigheid in de Benelux. Wij kunnen gebruik maken van diverse kansen op A-locaties. Canada en Nederland delen een lange geschiedenis van samenwerking en wederzijds cultureel respect. Dit is een prachtige kans om in de Nederlandse markt te investeren en om vanuit de grote merkwaarde van Hudson’s Bay het enige landelijke all-channel premium warenhuis te realiseren.”
ingezonden persbericht