Kenzo Poppy-up store

kenzo-poppy-aq

foto’s © Aicha Qandisha

Deze week kun je je helemaal onderdompelen in de wereld die Flower by Kenzo heet. In de speciale Pop(py)-up store in de Amsterdamse Gerard Doustraat viert Kenzo de achttiende verjaardag van hun klassieker Flower by Kenzo met een bijzondere uitgave van de populaire geur.

kenzo-flowers-aq-1

Het Flower by Kenzo universum is rood. Rood naar de klaproos waar de geur op is geïnspireerd, vandaar ook ‘poppy’-up store, de Engelse benaming voor de bloem. De klaproos heeft van nature geen geur en dus had Kenzo’s neus, Alberto Morillas, alle vrijheid om een eigen geur te ontwikkelen die, naar zijn interpretatie, bij de bloem past.

Het resultaat kennen jullie vast, want Flower by Kenzo is de best verkochte Kenzo-geur, hoorde ik gisteren: een heel bloemige compositie met noten van Bulgaarse roos, viooltjes, vanille en witte muskus.

kenzo-flower-by-kenzo-aq

Le cushion
De fles is majestueus, sierlijk lang en rank, als een wolkenkrabber die boven alles uitstijgt, versierd met de rode klaproos die her en der in de stad groeit, combineert Flower by Kenzo het stadse en de natuur, het expressieve en het introverte, het vergankelijke en het robuuste.

Om het succes en de achttiende verjaardag van de geur te vieren, is er nu ‘le cushion’, een Flower by Kenzo in speciale gelvorm die je opbrengt zoals je dat ook met een poeder doet: met het bijbehorende kussentje.

kenzo-le-cushion-aq

De gel is heel fris en niet alleen ideaal om bij te parfumeren, maar geeft ook een verkwikkende boost aan je huid. En het ziet er gewoon heel leuk uit, een soort trompe-l’œil effect is het, het ziet eruit als poeder, maar is parfum.

Ben je fan van de geur of wil je hem ontdekken, ga dan naar de Poppy-up store, je kunt er lekker niksen op de bankjes met rode Kenzo-kussens, je kunt de geur en le cushion uitproberen, meezingen met de karaoke en een kansje wagen in de wervelwindcabine vol met met rozenbladeren; als je het gouden blaadje weet te pakken, win je een prijs.

Feminiene western
En dit alles in het kader van Kenzo’s motto en manifesto ‘For a Beautiful World’.

kenzo-themes-1-aq

Ik schreef het ook al bij de bespreking van Muglers nieuwe geuren, je kunt niet genoeg pleidooien voor inclusiviteit hebben. En ook Kenzo roept op tot nieuwsgierigheid, vrolijkheid en liefde. ‘What a way to win a war, what a way to fight a battle’, wordt er gezongen in het nieuwe filmpje: een soort feminiene, hedendaagse western in de straten van San Francisco met bloemen en bloemblaadjes in plaats van pistolen en kogels, met toenadering en warmte in plaats van wantrouwen. Dat de zachte krachten maar mogen winnen.

Flower by Kenzo Le Cushion is exclusief bij Douglas te krijgen en kun je hier bestellen voor 36,41. De Poppy-up store is nog tot en met zaterdag op de Gerard Doustraat 76 in Amsterdam te bezoeken.

Hassnae

info[at]aichaqandisha.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *